Anarkistisk propaganda i tv

Mycket intressant programserie om anarkismens historia.
Men varför är det bara folk som är positiva till anarkismen som får uttala sig?
Varför får t ex inga marxister uttala sig? Istället ägnar man stor del av programtiden åt att svartmåla exempelvis bolsjevismen.
Jag protesterar mot denna subjektivitet.

Larz Gustafsson

Kommentarer

  • Hej Larz!

    Kul att du tycker att serien är intressant!

    Webb-TV.nu är en helt fristående tjänst som samlar gratisprogrammen från de största svenska kanalerna. Vi har inga egna program och kan inte påverka vad som visas.

    Det bästa är att du kontaktar UR direkt och för fram din synpunkt: http://www.ur.se/kontakta-oss

    Med vänlig hälsning

    /Per

    Webb-TV.nu
  • Hej!
    Det har jag redan gjort.
    Ska se avsnitt 3 i dag.
    Väldigt intressant, som sagt, men också vinklat.
    Som tv:s nyhetsrapportering om Syrien, där allt alltid är al-Assads och Rysslands fel (ungefär som allt var serbernas fel under krigen på Balkan).

    Larz Gustafsson