Til seneste kommentar

Støj, når toilettet fyldes med vand

Når toilettet tager nyt vand ind, lyder der en høj kvidrende lyd. Den stopper først, når jeg slukker for vandet. Lyden ser ud til at komme fra den ventil eller membran, der sidder øverst på den del, der tager vandet ind,

Toilettet er en ældre model -så vidt jeg kan se en model 325 T.

Hvad skal jeg gøre?
Christian

Kommentarer

  • Hej

    Hvis der er kommet snavs ind, som forhindrer vandet i at flyde frit, er der risiko for, at det kan forårsage støjen. Her er et par tips, der kan løse problemet:

    Hvis det er et Nautic-toilet, sidder der et filter/si efter afspærringsventilen. Hvis der er kommet snavs ind i det, kan det påvirke tilstrømningen? Sluk for vandet, og tjek filteret/sien.

    Hvis der er kommet snavs ind i påfyldningsventilen, kan du rengøre den på nogle modeller. For eksempel kan GB-flydeventilen rengøres, og du kan finde instruktioner om, hvordan du gør det her: GB påfyldningsventil
    Gustavsberg
Indlægget er lukket for yderligere kommentarer.