Til seneste kommentar

Hvad skal jeg overveje, når jeg udskifter et gulvstående toilet?

Sådan! Jeg er ved at skifte toilet og har kigget på

Et Nautic 1500 med skjult S-lås. Hvordan ved jeg, at det passer?
Fabian

Kommentarer

  • Hej Fabian!

    Her er to punkter, du skal overveje, når du skifter til et nyt toilet:

    1. Hvor i rummet det nye toilet skal placeres i forhold til det gamle. Afløbet er placeret lidt forskelligt på de forskellige modeller -nogle længere fremme, andre længere tilbage -hvilket påvirker, hvor toilettet skal placeres i forhold til afløbet i gulvet. Det kan du se på målskitsen for hver model. På Nautic 1500 er der 75 mm fra midten af afløbet til bagkanten af toilettet.

    2. Eventuelle mærker i gulvet fra det tidligere toilet. Derfor anbefaler vi at skifte til et toilet med en stor fod (f.eks. Nautic 1591 https://www.gustavsberg.com/se/) for at skjule mærkerne.

    Da hulmønsteret (skruehullernes placering) aldrig er helt ens, anbefaler vi at vælge en model med så forskelligt hulmønster som muligt, eller at lime det nye toilet med vådrumssilikone.

    Gustavsberg
Indlægget er lukket for yderligere kommentarer.