Støy når toalettet fylles med vann

Når toalettet tar inn nytt vann, høres en høy pipelyd. Den stopper først når jeg slår av vannet. Lyden ser ut til å komme fra ventilen eller membranen som sitter øverst på den delen som tar inn vannet,

Toalettet er en eldre modell -så vidt jeg kan se en modell 325 T.

Hva skal jeg gjøre?
Christian

Kommentarer

  • Hvis det har kommet inn smuss som hindrer vannet i å strømme fritt, er det fare for at dette kan forårsake støyen. Her er noen tips som kan løse dette:

    Hvis det er et Nautic-toalett, sitter det et filter/sil etter stengeventilen. Hvis det har kommet smuss inn i denne, kan det påvirke gjennomstrømningen? Slå av vannet og sjekk filteret/silen.

    Hvis det har kommet smuss inn i påfyllingsventilen, kan du rengjøre den på noen modeller. For eksempel kan GB-flottørventilen rengjøres, og du finner instruksjoner om hvordan du gjør det her: GB påfyllingsventil (lenken fungerer ikke)
    Gustavsberg
Dette innlegget er stengt for ytterligere kommentarer.