Nyinstallerte Nautic 15XX-strømmer

Kjøpte en toalettstol GBG NAUTIC 1546 på k-rauta i Jönköping i november 2020. Nå montert i sommerhuset i Halmstad. Den fungerer ikke bare står og flyter! Hvem kan jeg få hjelp av? Garantien finnes!
Eva

Kommentarer

  • Hei Eva!

    For å benytte deg av garantien må du reklamere produktet via kjøpsstedet ditt.

    Hvis du har brukt et rørleggerfirma til å utføre installasjonen, anbefaler jeg at du ber dem kontrollere at installasjonen er korrekt utført.

    Før du melder feilen til butikken, bør du sjekke følgende punkter, slik at du kan løse problemet raskere og unngå eventuelle servicekostnader (som oppstår ved installasjonsfeil, håndteringsfeil eller eksterne faktorer som ikke dekkes av garantien).

    Detaljerte bildeinstruksjoner for kontrollpunktene nedenfor finner du i monteringsanvisningen.
    https://www.gustavsberg.com/fileadmin/uploads/Citat/G-berg_Mounting/Nautic.Wc.Bidet_2016_Oli.pdf

    Vannet renner rett ut uten å fylle tanken først:

    1. Løsne spyleknappen litt. Hvis feilen opphører når knappen er av, kan du montere knappen igjen. Ikke stram knappen for hardt når du monterer den igjen.

    Hvis feilen ikke stopper, må du sjekke punkt 2 nedenfor.

    2. Kontroller at bunnventilen er rett, da den kan ha blitt litt skjev under transport. Du kan løsne ventilen og montere den på nytt om nødvendig.

    Tanken fylles opp og overflødig vann renner ut:

    1. Rengjør membranen i innløpsventilen. Hvis det har kommet smuss inn i innløpsventilen, kan det føre til at ventilen ikke fungerer som den skal. Instruksjoner for rengjøring av membranen finner du på side 17-19 i installasjonsveiledningen (https://www.gustavsberg.com/fileadmin/uploads/Citat/G-berg_Mounting/Nautic.Wc.Bidet_2016_Oli.pdf).

    Hvis dette har skjedd, må du også sjekke punkt 2 nedenfor.

    2. Kontroller at filteret er montert på innløpsslangen. Det ser ut som et lite fingerbøl og er montert i tilkoblingen til stengeventilen hvis installasjonen er riktig utført. Hvis det ikke finnes noe filter, må det monteres et. Et nytt filter har RSK-nr. 7880204 og bestilles via en VVS-forhandler.

    We troubleshoot a running toilet and replace clean the membrane in the inlet valve

    Troubleshooting a running toilet and replacing and cleaning the flush valve gasket

    Gustavsberg
Dette innlegget er stengt for ytterligere kommentarer.