Justere spylemengden på ST-spyleventilen (Nordic/Classic)

Hei,

jeg har kjøpt en eldre bolig med en Gudtavsberg-stol. Jeg har kjøpt en eldre bolig med Gudtavsberg-stol. Tidligere eier har minimert vannmengden til spyling da huset har stått ubrukt. Hvordan regulerer jeg vannmengden? Finner ingen beskrivelse.

Niclas

Kommentarer

  • Hei Niclas!

    Du har en ventil som heter ST. Justeringen av ventilhuset er enkel. Bare trekk "trakten" ned mot bunnen og ventilkulen, så reduserer du restvannstanden i tanken og øker spylevolumet med ca. 1 liter.

    Det kan også være nødvendig å justere vannivået i tanken. Hvordan du gjør dette, avhenger av hvordan innløpsventilen er utformet.

    Følg disse trinnene for å justere spylevolumet på spyleventilen:
    Gustavsberg
Dette innlegget er stengt for ytterligere kommentarer.