Hva er Ceramicplus (C+)?

Spørsmål

Hva er belegget som avviser smuss fra porselenet i toalettene?
Elin

Kommentarer

  • Hei Elin!

    Ceramicplus (C+) er en overflatebehandling (type glasur) av baderomsporselen som gir en smussavvisende overflate. Nøyaktig hva Ceramicplus består av er en oppskriftshemmelighet som bare noen få kjenner til, og vi i kundeservice er dessverre ikke en del av den lille gruppen.

    Derfor kan jeg dessverre ikke si mer enn at behandlingen ikke er skadelig for miljøet.

    Noe som også er bekreftet av Byggvarubedömningen.
    https://byggvarubedomningen.se/om-oss/

    Hvordan fungerer Ceramicplus?

    Ceramicplus forsegler de mikroskopiske porene på overflaten av alt baderomsporselen. Dette gjør det svært vanskelig for smuss å feste seg. Spenningen mellom molekylene i fremmede stoffer, for eksempel en vanndråpe, er større enn spenningen i Ceramicplus-overflaten. Dette fører til at vannet danner dråper på porselensoverflaten. Vannet renner som perler ned i avløpet og tar med seg smuss og kalkrester. Hvis noe setter seg fast, er Ceramicplus mye enklere å rengjøre.

    Du kan lese mer om Ceramicplus via denne lenken!
    https://www.gustavsberg.com/se/om-oss-gustavsberg/varfor-gustavsberg/innovationer/ceramicplus
    Gustavsberg
Dette innlegget er stengt for ytterligere kommentarer.