Hva bør jeg tenke på når jeg skal skifte ut et gulvstående toalett?

Hallo! Jeg skal bytte toalett og har sett på følgende modeller
en Nautic 1500 med skjult S-lås. Hvordan vet jeg at den passer?
Fabian

Kommentarer

  • Hei Fabian!

    Her er to punkter du bør tenke på når du bytter til et nytt toalett:

    1. Hvor i rommet det nye toalettet skal plasseres i forhold til det gamle. Avløpet er plassert litt forskjellig på de ulike modellene -noen lenger fremme, andre lenger bak -noe som påvirker hvor toalettet plasseres i forhold til avløpet i gulvet. Du kan se dette på målskissen for hver modell. På Nautic 1500 er det 75 mm fra midten av sluket til bakkanten av toalettet.

    2. Eventuelle merker i gulvet fra det forrige toalettet. Vi anbefaler derfor å bytte til et toalett med stor fot (f.eks. Nautic 1591) for å skjule merkene.
    https://www.gustavsberg.com/se/

    Siden hullmønsteret (plasseringen av skruehullene) aldri er helt likt, anbefaler vi at du velger en modell med så forskjellig hullmønster som mulig, eller limer det nye toalettet med våtromssilikon.

    Gustavsberg
Dette innlegget er stengt for ytterligere kommentarer.