Det lukter kloakk fra toalettet. Hva er det som er galt?

Kjøpte et toalettsete av ditt merke og fikk det installert. Trekket passer ikke perfekt. Vi opplever at det kommer en illeluktende lukt fra dekselet. Kan dette ha noen sammenheng?
Lars

Kommentarer

  • Hei Lars,

    Siden skålen er laget av porselen, er det mulig at lokket ikke er supertett, men hvis toalettet er riktig installert, skal det ikke lukte om lokket er på eller ikke. Selv modeller med åpen vannlås skal være luktfrie hvis installasjonen er riktig utført.

    Det er sannsynlig at avløpsrøret ikke går høyt nok for å hindre lukt, så mitt råd er å be installatøren sjekke installasjonen.
    Gustavsberg
Dette innlegget er stengt for ytterligere kommentarer.