Flytta slangar på Servicelyft 3 ton

Går det att flytta elanslutning och hydraulanslutningen till motsatt sida av saxlyften?

Kommentarer

  • Hej Mattias.
    Ja – det kan man göra men det är inte så enkelt. Slangar och elkablar måste vändas inne i röret som håller samman körbanorna, det är trångt och svårt. Till för bara något år sedan var rekommendationen att man skulle lyfta bilen med motorn (tyngsta) delen mot den rörliga delen av saxen vilket är logiskt jämfört med vad man rekommenderar nu. Bultar du fast lyften i golvet och har koll så bilen man lyfter är jämt placerad på lyften så kan du vända den åt båda håll och att det är säkert. Då behöver du inte flytta några slangar och elkablar.
    Jenny Kundtjänst
  • Ok. Jag har gjutit ned för en lyft och har lag ned ett rör i betongplattan för el/hydraulik mittemot där slangarna går på eran. Så att vända hela lyften blir lika tokigt. Men om jag bara vet att det är möjligt att göra det, så klarar jag det. Tack för infon, då ska jag fundera och klura.
  • Absolut, det är fullt möjligt. Vi har kunder som har gjort detta tidigare.
    Jenny Kundtjänst