"Visa helt år" fungerar inte

Hej, när jag är inne på er tjänst "Hydrologiskt nuläge" så går det inte längre att får någon information om man trycker på "Visa helt år". Man ser fortfarande bara den månaden man är på. Så har det varit de senaste månaderna. Är tjänsten ur funktion? Jag hade behövt studera flöden på helårsbasis och framförallt titta på data från tidiga vårflöden tillbaka i tiden.

Kommentarer

  • Hej Henric!
    Det är inte fel på tjänsten, på hela året kan du se statistik och tidigare år. Vill du ha ut data från området ska du hämta det från vattenwebb; https://vattenwebb.smhi.se/modelarea/. Klicka på önskat område och välj "Ladda ned data". Där finns data för 2004 och framåt.
    Hoppas att det hjälper dig!

    Vänliga hälsningar
    Maud Hydrolog
  • Hej Maud, Ok jag förstår. Tack! Men om man trycker på knappen "Visa helt år" skall inte flödet för hela året visas då? Varför finns knappen?
    Mvh
    / Henrik
  • Om du väljer annan vy ( där det som i din bild står "nederbörd") kan du jämföra de aktuella flödet med statistik för  hela året eller ett annat valfritt år.

    Maud Hydrolog