Vilka floder använder ADCP för mätningin?

Hejsan,

Jag undrar om där finns ett sätt att se vilka floder har ADCP använts? och vilka har etablerade avbördningskurvor?

Kommentarer

  • Hej!

    De flesta stationer under "Mätningar" har etablerade avbördningskurvor och flödet mäts vid många av dessa med ADCP. Det finns dock inget sätt att se exakt vilka stationer som har avbördningsekvationer eller vilka som kontrollmäts med ADCP.

    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Tack!

    Är det möjligt att beställa avbördningskuvor om jag har valt några floder?

  • Hej!

    I dagsläget levererar vi inte avbördningskurvor. Diskussion kring detta har pågått länge fram och tillbaka men vi har alltså ännu inget beslut på att vi ska leverera avbördningskurvor externt.

    Lena Hydrolog, produktansvarig