Vattenweb zoomnivå

Hej.

Först och främst så vill jag tacka er för en fantastiskt värdefull och lättanvänd tjänst. Jag använder den för att förutse förhållanden i vattendrag i samband med planering inför kanotturer i vattendrag.
 Då vi hade en kort period med rekordhög vattenföring sommaren 2017 så upplevde jag att tjänsten förutspådde det faktiska läget med hög precision. Jag kontrollerade detta på plats i nedre del av Görjeån och eran tjänst kunde förutse tidpunkt för både upp och nedgång mycket exakt.

Tack så mycket, bra jobbat!

För att göra denna tjänst ännu bättre så skulle jag önska att det gick att zooma in lika nära som i eran "kartsök och ortnamn". Idag så måste man använda de bägge tjänsterna parallellt i var sin browserflik och pendla mellan dessa. Även om vattenweb inte alltid visar sin grafik exakt där vattendragen faktiskt befinner sig (men ändå klart visar de generella förhållanderna) är det ändå önskvärt att kunna zooma in närmare för att orientera sig efter mer artikulerade delar landskapet landskapet samt höjdkvoter.

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för dina synpunkter. SMHI kommer inom det närmsta året uppdatera kartorna på vattenwebb och tar med oss detta önskemål in i den utvecklingen.
    Lena Hydrolog, produktansvarig