Vattenföringsuppgifter

Hej,  den 6 juni mätte jag upp vattenföringen i fiskvandringsvägen Årups mölla med ett avvattningsområde på 104,1 kvadratkilometer flödet var 79 liter/sekund vilket ger en avrinning på 0,76 liter per kvadratkilometer och sekund ni uppger en avrinning på punkten 64453 200 liter/sek vilket är147 km2. Vad mäter ni med och hur, då vattendragen nu är kraftigt igensatta och igenvuxna med växtmaterial.

Kommentarer

  • Hej!
    SMHI utför inte några mätningar på den aktuella platsen utan flödesuppgifterna är beräknade ur vår modell S-hype. Generellt så väljer SMHI mätplatser som inte är igenväxta eller riskerar att bli indämnda av växtlighet.
    Tack för informationen om resultatet av din egna mätning.
    Lena Hydrolog, produktansvarig