Vad är skillnaden mellan 'Total naturlig vattenföring' och 'Lokal vattenföring'?

Hej, frågan lyder som rubriken!

Lokal vattenföring har jag förstått är endast det vatten som tillkommer i ett delavrinningsområde.

Total vattenföring inkluderar all vattenföring, lokal som uppströms (här antar jag vattenföring från kraftstationer är inkluderade).

Total stationskorrigerad vattenföring är total vattenföring men korrigerad av mätningar från vattenkraftsstationer? (Lite osäker på detta)

Total naturlig vattenföring har jag inte hittat någon förklaring för. Vilket vatten är det som är inräknat under rubriken?

Finns det någon sida på vattenweb som förklarar vad alla dessa värden betyder? Har inte hittat någon. I så fall kanske det vore bra att lägga till en sådan info-sida!

Kommentarer

  • Hej Joakim!
    Informationen finns, men är väl dold.

    Här får du en direktlänk: Data för delavrinningsområden - sötvatten

    Och såhär tar man sig dit:

    1. Klicka först på "Mer om tjänsten/Modelldata per område"

    2. Klicka sedan på "Se vilka variabler..."

    3. Nu är du framme!

    Vänliga hälsningar,
    Ola

    Ola Databasexpert
  • Hej, okej, tackar så mycket!

    Hälsningar
    Joakim