Temperatur?

Finns det temperaturmätningar som görs i de stora sjöarna, exv. vid utloppen av älvarna? Syns data i så fall?

Kommentarer

  • Hej!
    Ursäkta sent svar på din fråga. SMHI utför vattentemperaturmätningar vid vissa av våra grundnätsstationer. Eventuell kommer denna data att presenteras på Vattenwebb under 2020.
    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Hej
    jag undrar om det finns historiska vattentemperaturdata från Östersjön säg för perioden 1950 och fram till nu
    mats andersson
  • Hej!
    Här hittar du en stationslista över alla stationer.
    https://www.smhi.se/data/oceanografi/havstemperatur/stationslista-havstemperatur-1.2289
    Som du ser har vi stationer med äldre data. Det är manuella mätningar kanske en gång i veckan. Alla data är heller inte kvalitetsgranskade. De finns inte publicerade i Öppna data ännu där än så länge bara högupplösta havstemperaturer finns.

    Du kan beställa data genom Kundtjänst.

    MVH

    Maud Hydrolog
  • Hej, Hur gick det med sötvattensstationerna- finns det nu temperatur på vattenwebb enligt svar från 2019?

    "Eventuell kommer denna data att presenteras på Vattenwebb under 2020."
    AJ
  • Hej!
    Att lägga ut vattentemperaturen på Vattenwebb har blivit försenat.

    MVH
    Maud Hydrolog