Sjöareal och vattenvolym

Hej !
Jag gör ett arbete för Orust kommun gällande intern fosforbelastning. Jag undrar om ni har data på areal och vattenvolym för sjöarna Grindsbyvattnet 646397_126157 och Assmunderödsvattnet 646478_126123.
Jättetacksam för alla data jag kan hitta. Även flöden vore superbra.
Vänlig hälsning!

Katrin Nielsen

Kommentarer

  • Hej Katrin,

    Du kan hitta en lista med samtliga sjöar och deras egenskaper på Projekt Sjölyftet webbsidan. Där kan du läsa om pågående arbete med kartläggning av svenska sjöar samt att ladda ned befintliga data. Data om sjöarnas areal och volym hittar du under "Underlag och rapportering" och "Listor över sjöar per kommun".

    Tyvärr har vi ingen vattenavrinning eller vattennivå data för dessa sjöar men du kan ladda ner modelldata för delavrinningsområden där sjöarna finns på vattenwebb.

    Med vänliga hälsningar,

    Marc