Scenarioverktyg

Jag har frågan, hur mycket belastning rinner från Prästfjärden och till Görveln och Rödstensfjärden?

Med vänliga Hälsningar

Kommentarer

  • Hej!

    Eftersom din fråga gäller ett område med mycket bifurkationer är det omöjligt att ge ett exakt svar på den utifrån den information som finns tillgänglig i verktyget.

    För att få en ungefärlig uppfattning om hur det ser ut kan du göra följande. Markera ett av områdena i scenarioverktyget. Då kan du se vilken belastning som rinner ut från detta område. Om du sedan i högermenyn varierar mellan att välja i varje områdes utlopp och Lokalt netto till fokusområdet, så kan du få en uppfattning om vilka uppströms delområden som bidrar mest till belastningen i det område du är intresserad av.

  • Tack så mycket för svar. varfrån kommer utlopp data på högermenyn? det finns inte källan bara på kartan.

    Med Vänliga Hälsningar
    Ali Khatab

  • Högermeny beskriver den belastning som finns vid utloppspunkten på det område du valt som fokusområde. (Dvs. där du har den blå flaggan.) Den röda grafen i kartan beskriver varifrån denna belastning kommer geografiskt.