Säkerhet på mätning av vattenflödet

Mätaren i Rotälven vid Bössbo (punkten nedanför) anger ett ökat värde sedan i förrgår och vi åkte dit igår ( 8/5) och vattnet vid stugan hade sjunkit. Idag 9/5 är det samma höga värde som igår. Vi blir så osäkra på vad som gäller.

Kommentarer

  • Hej!
    Som det ser ut från stationen så finns det en sjunkande trend sedan ca kl. 04.00 igår (8/5). Vattenflödet nådde sin topp på 154 m3/s och sjunker nu. I skrivande stund registreras ca 144 m3/s från stationen Bössbo.
    Mvh
    Lena
    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Tack för svaret. Det var något lugnande.