Nivåer i Säveån

Försökte se om det fanns några stationer för nivå och flödesmätning I Säveån, men inget kom upp på vattenwebbkartan för mätningar

Kommentarer

  • Hej Ingvar!
    Det finns tre stationer i Säveåns avrinningsområde med flödesuppgifter: Spånga kvarn, Solveden och Tvärsjön 2. Du hittar dem i Vattenwebb/ladda ner mätdata. Där finns även data från några nerlagda mätstationer.

    I övrigt så beräknas vattenföringen på ett stort antal platser i Säveån med en hydrologisk beräkningsmodell (S-HYPE) och den erbjuder även tiodygnsprognoser. Info om nuläget med prognoser hittar du i Vattenwebb/Hydrologiskt nuläge, och historiska data hittar du i Vattenwebb/Ladda ner modelldata per område.

    Niclas Hydrolog