Namn på kustvattenförekomst

Hej!
Vattenmyndigheten har fått underlag från kustzonsmodellen (nationellt sammanställd fil) där Husarviken finns med (SE658352-163189). En lst har också laddat ner resultatfil från Vattenwebb med Husarviken. Det rätta namnet är Lilla Värtan enligt SVAR2016 och när jag nu tittar i Vattenwebb finns bara Lilla Värtan och inte Husarviken. Det är samma ID. Undrar om ni sett felet och rättat nyligen eller hur det har gått till? MVH/Malin

Kommentarer

  • Hej Malin,
    Det stämmer att namnet på vattenförekomsten har rättats upp i Vattenwebb efter leverans av den nationellt sammanställda filen. Det var en annan vaken användare som upptäckte och påpekade felet, vilket kom sig av ett misstag i den attributtabell som hör till bakgrundskartan i Vattenwebb. Som du skriver så är det rätta namnet på SE658352-163189 Lilla Värtan. Återkom gärna om det finns behov av att namnet korrigeras av SMHI även i den nationella filen.

    Vänliga hälsningar,
    Sofie Schöld
    Sofie Modellexpert kustvatten
  • Tack för svar! Det räcker med att vi fått veta, ID stämmer ju. Vi noterar rättningen och VB svar till berörd Lst.
    //Malin