Mycket grunda medeldjup i produkten Sjöinformation

Hej!
I produkten Sjöinformation är medeldjupen för fyra AROID mycket grunda och angivna med en orimligt hög noggrannhet (se nedan). Kan detta verkligen stämma? Om informationen är felaktig skulle jag behöva uppdaterade medeldjup samt även korrigerade omsättningstider om också de är felaktiga.

AROID: 5E958DB2-184B-421F-AF4D-E8B93F258B54
Medeldjup [m]: 0,00039 (dvs 0,39 mm!?)

AROID: 0DAD51EE-BE01-45F6-9205-AE269E2DEF8A
Medeldjup [m]: 0,0142

AROID: 1A01B516-E7ED-4AB0-9062-C6BE8A1BDC3C
Medeldjup [m]: 0,0174

AROID: DA9921F5-AAE9-4076-9718-A03CA41A082E
Medeldjup [m]: 0,0277

Vänligen,
Anna
AnnaLindahl

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för fråga och information om problem!

    De områden som du hittat är från sjöar med flera sjöbassänger i modellen. Några sjöbassänger har fått konstiga djup. Om du sorterar på SjöID, så ser du att det finns flera AROID med samma Sjöid med mer rimliga djup. Jag skickar med filen med sjöinformation. Hoppas att det fungerar för dig!

    Jag meddelar felet till utvecklarna så får de titta på det.
    Maud Hydrolog
  • Tack Maud!
    Jag har kikat lite närmare i produkten Sjöinformation.xls och ser där att det finns 22 AROID vars medeldjup understiger 1,00 m och samtliga dessa har en noggrannhet angiven i mm vilket verkar orimligt. Sju av dessa är för SjöID som endast finns inom ett AROID.

    Jag är dock på det klara med att olika sjöbassänger får olika medeldjup och det är en sådan upplösning jag också behöver för min tillämpning. Så om utvecklarna kommer med ny inforrmation gällande medeldjup så vill jag väldigt gärna ta del av den.

    Med Vänlig Hälsning,
    Anna
    AnnaLindahl
  • Hej!
    Jag ska meddela när det finns något nytt. Det kan dröja för det är mycket för utvecklarna.
    Maud Hydrolog