Morän och isälv

På grundvattenkartan kan man välja mellan morän och isälv. Vad morän är vet jag men vad menas med isälv?

Kommentarer

  • Hej!
    Frågan är inaktuell nu eftersom vi i samförstånd med SGU bytt namn på kartlagren till små/snabba respektive stora/långsamma grundvattenmagasin. Anledningen till att vi bytte namn är att de olika kartlagren ska ses representera olika typer av grundvattenmagasin och inte specifika jordtyper. Eftersom det fortfarande är en ganska ny webbsida kommer saker att förbättras/förtydligas med tiden.

    Niclas Hydrolog
  • Tack! för ett bra och tydligt svar.
    Denna webbsida kommer jag ha mycket nytta av:-)