Modelldata jämfört med scenarioverktyget

Hej
När jag tittar på källfördelningen i modelldata resp i scenarioverktyget så är det inte riktigt samma siffror. Hur kommer sig det?

Kommentarer

  • Hej Micke, och tack för din fråga,
    Är det avrinningsområden på land eller vattenförekomster i kustzonen som du tittar på? Ge gärna ett exempel på ett område där siffrorna skiljer sig så kan jag titta på vad det beror på.

    Vänliga hälsningar,

    Sofie Modellexpert kustvatten
  • Hej

    Titta t ex på

    AROID 669259-161523
    AROID 650975-123965
  • Tack så mycket,
    Jag ber en av mina kollegor som jobbar med färskvatten att titta på detta.
    Med vänlig hälsning,
    Sofie Modellexpert kustvatten
  • Hej Micke!
    Du har hittat en bugg som vi håller på att åtgärda. Buggen inträffade när vi skulle ta med alla anlagda våtmarker i beräkningarna. På något sätt medförde detta att all nettobelastning från övriga våtmarker nollställdes (källfördelningarna NWP och TNW i excelfilerna). Tills vidare rekommenderar vi att istället utgå från källfördelningen i scenarioverktyget.
    Niclas Hydrolog
  • Tack för info!
  • Hej
    En ny version av Vattenwebb är driftsatt den 13 maj och buggen med källfördelning är rättad.
    Tack för din hjälp med att hitta buggar!
    Med vänlig hälsning
    Maud
    SMHI