Medelvattenföring

Önskar medelvattenföring, senaste 40-årsstatistik, för utflödet från Långserumssjön i Vaggeryds kommun

Kommentarer

  • Hej Elam,

    I Vattenweb finns ett avrinningsområde som motsvarar utloppet av Långserumssjön.
    Om du vet var sjön är belägen på kartan så zoomar du in så långt du behöver, och klickar sedan på sjön.

    Nu när jag gjort det så finns det en genväg: skriv in ID-nummer 637391-141377 i sökrutan så zoomar kartan automatiskt in på Långserumsjön!
    Sen klickar du på 'Ladda ned data' så får du en Excelfil till din dator.

    I filens första flik står Flödesstatistik för åren 1981-2010, och medelvattenföringen för den perioden ligger på 0,68 m³/s

    Mvh,
    Ola

    Ola Databasexpert