Mätvärden från nedlagt stationen

Hej!

Jag söker efter mätvärden från olika nedlagt stationen och undrar hur det är möjligt att ladda ner datan?

Kommentarer

  • Hej Clemens!
    Du kan ladda ner data från nedlagda hydrologiska stationer på webbsidan: https://vattenwebb.smhi.se/station/

    Längst ner till vänster finns en ruta där väljer vilka stationer som ska visas. Om du väljer "nedlagda stationer" där så visas de i kartan. Du kan sedan klicka på en station och ladda ner data i excelformat.

    Niclas Hydrolog
  • Hej Niclas,
    tack för svaret jag redan tittade på denna sidan men tyvärr finns datan inte tillgänglig genom denna sidan för stationen jag är intresserad av.

  • Hej Clemens!
    Jag har dykt ned i våra digitala arkiv och ser att där finns dygnsvärden för vattenstånd för perioden 1909-1916.Är du intresserad av dem?
    Skicka isåfall e-post till hydrolog@smhi.se så ser jag till att plocka ut dataserien åt dig!
    Mvh,
    Ola
    Ola Databasexpert
  • Hej Ola,

    tack för hjälpen jag kommer att skickar ett e-post till dig.

    MvH,
    Clemens