Mätdata för mätstation saknas

Hej, Jag behöver flödesdata för 2472 Yngeredsforsen, men de finns bara tillgängliga fram till juni 2015. När blir resterande data tillgängliga för nedladdning?

Kommentarer

  • Hej!
    Yngeredsforsen är en extern station som inte ägs av SMHI. I avtalet som SMHI har för att få tillgång till data från Yngeredsforsen så finns det en 8 månaders restriktionsperiod vilket innebär data tillgängliggörs först 8 månader efter mättilfället. För tillgång till data inom denna 8 månaders period rekommenderar vi att ni kontaktar ägaren till stationen direkt.

    Lena Hydrolog, produktansvarig