Lyckebyån/Bolmen avrinningsområde GIS skikt

Hej ,
Jag är doktorand på Lunds universitet och jobbar med en projekt som handlar beskogning i Lyckebyåns och Bolmens avrinningsområde. För att kunna fortsätta skull jag behöva GIS-skikt för respektive avrinningsområden.  Skulle ni kunna hjälpa mig få fram GIS-skikt för Lyckebyån och Bolmen, eller kanske peka mig åt rätt håll?

Vänliga hälsningar,
Martin

Kommentarer

  • Hej Martin!
    Vi har en lösning på detta, åtminstone för SVAR2012_2 vilket är de polygoner som används av Vattenwebb idag.

    Ta en titt här:http://www.smhi.se/klimatdata/hydrologi/sjoar-och-vattendrag/ladda-ner-data-fran-svenskt-vattenarkiv-1.20127

    Ladda ned beskrivning av, samt själva produkten, ”Uppströmsområden_SVAR2012_2”. Filen är halvstor (202 MB)

    Packa upp zipfilen och öppna skiktet svaro2012.shp!

    Välj det delavrinningsområde du är intresserad av (heter AU_CD i skiktet) och polygonen som tillhör representerar delavrinningsområdet + alla uppströms liggande delavrinningsområden.

    Om du klickar på Lyckebyåns mynning markeras således hela avrinningsområdet, och samma sak gäller Bolmens mynning.

    Lycka till!
    Niclas Hydrolog