Ladda ner flera stationer?

Hej!

Jag undrar om det finns ett sätt att ladda ner flera (eller alla) vattenförings data i ett område?

Eller om där finns en möjlighet att söka efter vissa kriteria? t.ex. vattenföring?

Jag letar efter älvar som har en viss vattenföring.

Är det möjligt?

Tack på förhand.
Norris

Kommentarer

  • Hej!

    Tyvärr finns inte de sökmöjligheterna idag. Vi hoppas dock förbättra sökfunktionen och tar tacksamt emot förslag på vilka sökfunktioner som efterfrågas.

    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Hej Lena,

    Tack för svaret. Vet du om där finns ett alternativ för att hitta älvar som har en viss vattenföring?

    T.ex Strahlers klassificering system eller liknande?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Strahler_number

    Tack på förhand.

  • Hej!

    En alternativ möjlighet är att du laddar ner flödesstatistiken för hela Sverige från Vattenwebb. Då kan du sortera ut områden med hjälp av deras medelvattenföring.

    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Tack för tipsen!

    Nu har jag ett annat problem....Vattenmwebbs sökning för AROID fungerar inte 🙁
    Jag har testat med flera AROID (t.ex 614152-135267 (SUBID #8)) men det går inte.

    Har läst detta http://kundo.se/org/vattenweb/d/sokfunktionen-f... men det hjälpar inte.

    Kan du testa detta?

  • Hej!

    Jag har prövat med samma aroid och det fungerar utmärkt för mig. Pröva gärna igen och återkom om du fortsatt har problem. Förklara gärna i så fall utförligare hur du gjort och vad som inte fungerar.

    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Vad konstigt.

    Vad jag gör:

    1. öppna vattenwebb tjänst http://vattenwebb.smhi.se/station/
    2. kopiera och klistra AROID 614152-135267 till sök rutan
    3. tryck 'Enter'

    Vad jag ser:
    ingenting.
    men om jag skriva 'Motala' då får jag 2 val som jag kan välja.

    Jag kör Win 7 x64 och har testat med Firefox 21 och Internet explorer 10.0.92

    Vad har du för webläsaren?

  • Hej!

    Under punkt nr 2 så kopiera och klistra in enbart 614152-13526. D.v.s. AROID ska inte stå i sökrutan. Återkom om problemet kvarstår.

    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Förlåt jag börde ha skrivit att jag bara klistra '614152-135267' INTE 'AROID 614152-13526'

  • Och jag kopeira AROID nummret direkt från 'Flödesinformation.xls' som jag laddade när från http://vattenweb.smhi.se/modelregion/

  • Hej!

    Nu tror jag att vi hittat problemet. Under din punkt nr 1 ovan så ska du inte gå in under "Mätningar" utan klicka på "Ladda ner modellresultat per område". Det går inte att söka på AROID för mätdata utan endast för modelldata. Återkom om problemet kvarstår.

    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Tack!
    Nu funkar det!