Konstiga sifror?

Jag jämförde sjön Bolmens volym med sjön Vidöstern. Jag kunde inte få det att stämma.

Kommentarer

  • Hej Carl-Johan,

    Nu har jag också jämfört volymerna, och de stämmer inte!

    En djupdykning ned i sjökartorna visar att Bolmens volym är närmare 1070 miljoner m³, och Vidösterns volym är ungefär 216 miljoner m³. I Vattenwebb visas andra siffror...

    Anledningen till det är att vi skrivit av fel siffra från Vidösterns karta.
    Nåväl, en uppdatering av siffrorna är på gång och jag tackar ödmjukt för att du uppmärksammade felet!

    Mvh,
    Ola

    Ola Databasexpert