Instö ränna

Varför finns inga mätvärden efter 2011 och var finns/fanns mätstationen installerad ?

Kommentarer

  • Hej Evert,
    Provtagning vid övervakningsstationen Instö Ränna i Älgöfjorden sker vid positionen 57.90117, 11.66667 (WGS84 decimalgrader). Marina miljöövervakningsdata finns att söka fram i SHARKweb. Där kan du hitta bland annat fysikaliska/kemiska data från Instö Ränna till och med 2016-12-05. SHARKweb hittar du här: http://www.smhi.se/klimatdata/oceanografi/havsm...

    Inom kort kommer en ny version av Kustzonsmodellen att publiceras på Vattenweb. Då kommer det att vara möjligt att via ”Utvärdera modellresultat för saltvatten” se resultat från modellen och provtagningar fram till och med sista december 2015. Det är emellertid inte alla övervakningsstationer som hunnit uppdateras med de senaste provtagningarna och för Instö Ränna kommer där att finnas mätdata tillgänglig t.o.m. oktober 2013. Under året kommer vi att jobba vidare med att uppdatera övervakningsstationer med den senaste mätdatan från SHARKweb.

    Med vänlig hälsning,
    Sofie

    Sofie Modellexpert kustvatten