Hydrologiskt nuläge - Hur ska breda linjerna i olika gråskalor tolkas?

Legenden för Blått - "Mycket högre..." till Rött - "Mycket lägre flöde än normalt" är tydligt
Men teckenförklaring för resten av linjerna för ett vattendrag, t.ex olika gråa nyanser och svarta linjer (som jag gissar är vattendragets storlek) saknas.

Kommentarer

  • Hej!

    Ja det stämmer att tjockleken på de svarta underliggande linjerna är relaterade till vattendragets storlek, dvs ju tjockare svarta linjer desto större vattendrag. Linjerna färgas bara om vattenflödet avviker från normala historiska värden. Ofärgade linjer har alltså ett normal vattenflöde. Vi använder oss av percentiler när vi tar fram vad som är normalt och vad som avviker.