Hjälp mig reda ut begreppen!

Hej!

Har svårt att hålla isär vad som är vad när jag ska tolka uppgifterna i analysverktyget resp modelldatan. Som exempel har jag tittat på SUBID 2558 och valt källan enskilda avlopp. I rutan till höger med cirkeldiagram på belastning från olika källor står det ett EA belastar med 284 kg fosfor, i grafen till vänster är siffran 683 kg om jag väljer i varje områdes utlopp, resp 41 kg om jag väljer lokalt netto. Under fliken Områdesinformation när jag laddar ner modelldatan så är belastningen 1634 kg och i fliken Källfördelning så är totalbelastning brutto för delavrinningsområdet 122 kg.

Hittar definitionerna för GTW, TGW, TNW och NWP på er web men vad är vad i alla dessa siffror ovan?!?

Undrar också varför bakgrundsbelastningen för skog&hygge är högre än den totala belastningen för samma vattenförekomst?

Kommentarer

  • Hej Bodil!
    Ditt meddelande kom av olika anledningar aldrig fram till rätt person vid SMHI utan blev liggande. Har du fortfarande frågor kring detta så får du gärna höra av dig igen så lovar vi att reda ut begreppen denna gång!
    Niclas Hydrolog