Historiska data vattenföring

Hej, undrar bara varför jag inte får några historiska data för Ljungan efter februari 2017, tänker på Skallböle.

Kommentarer

  • Hej Uno!
    Det beror på att SMHI inte driver mätstationen i Skallböle utan istället tar emot data från kraftbolaget, och därför kan det finnas olika anledningar till eftersläpning i tiden.

    Det finns däremot modellberäknad vattenföring fram till dags datum (med 10-dygnsprognos) som du kan ladda ner från en annan sida i Vattenwebb. Klicka på valfritt område och ladda ner en excelfil med data. Om du använder data från kolumnen "Stationskorrigerad vattenföring" så har modellen rättats med alla tillgängliga mätdata uppströms den punkt du valt.
    Niclas Hydrolog, marknadsansvarig