har ni ändrat vattenföring av älvar?

Hej.
Vattenföring visade olika vattendrags flöde i m3 men nu kommer nån form av vattenwebb upp,vars finner man den gamla versionen?

Kommentarer

  • Hej Ronny!
    Vi blev tvungna att stänga den gamla pga tekniska problem men du hittar samma info och mycket mer i den nya tjänsten (Hydrologiskt nuläge). Klicka på den plats i kartan som du är intresserad av. Du kan även spara intressanta platser genom att klicka "Länk hit" längst upp i högra hörnet och sedan bokmärka sidan i webbläsaren.

    Du kan se flödet i m3/s i diagrammet där du även har möjlighet att jämföra med tidigare år och medelvärden. Om du rör musen över linjen i diagrammet så visas flödet i m3/s.

    Hör gärna av dig med tips om hur vi kan göra "hydrologiskt nuläge" bättre!

    Niclas Hydrolog, marknadsansvarig
  • Hej,tycker inte att eran nya sida är bra, är med i en forspaddlarklubb och med den gamla sidan var det väldigt enkelt att kolla vattenflödet och veta var vi skulle paddla,att jämföra andra års vattenflöden känns bara krångligt,om det inte finns möjlighet till den gamla sidan som var betydligt enklare att använda med smartphone,check ca 50 m3 då paddlar vi här ,det var suveränt. Näe blir till att använda mätsticka igen ,krångligare men ändock bättre.