Grundvattennivån

Hej,På grundvatten.se står det att grundvattennivåerna är omräknade till fyllnadsgraden. Betyder det att det finns tillgänglig data på grundvattennivåerna?
Med vänlig hälsning,Ludvig

Kommentarer

  • Hej!

    På sidan grundvatten.nu visas endast fyllnadsgraden, eftersom grundvattennivåerna inte säger lika mycket. Avståndet mellan mark och grundvattenyta i modellen kan variera väldigt mycket lokalt på grund av bland annat topografin. Läs gärna mer om grundvatten på Sveriges Geologiska Undersöknings hemsida: http://www.sgu.se/grundvatten/.