framtida högflöden?

Hej!
Intressant webbsida! Vore kul att se exempel även på högflöden som används vidsamhällsplanering, dvs 100-års återkomsttid eller "dimensionerande flöde".

Kommentarer

  • Den främsta anledningen till att vi inte publicerar1 00-årsflöden och dimensionerande flöden (t.ex. beräknat högsta flöde, BHF) i Vattenwebb är att metodiken inte utvärderats för detta syfte än. Beräkningarna från S-HYPE i Vattenwebb ska ge en så bra generell beskrivning som möjligt av landets hydrologi. Ett dimensioneringsunderlag kräver större anpassning efter lokala betingelser, vilket inte kan tillgodoses av de nationella databaser som S-HYPE grundas på.

    Niclas Hydrolog