Förslag nytt namn, maxdjup, medeldjup Sjöidentitet 752901-178092 Sjönamn Ruokojärvet

Sjöidentitet 752901-178092 Sjönamn Ruokojärvet Vattenytans namnRuokojärvetSjöns totala area0.05 km2Sjöns maxdjupInget värdeSjöns medeldjupInget värde

Förslag;
Sjön heter: Iso Erkkinäijänraukanjärvi
Maxdjup: 7,0 m
Medeldjup: 3,0 m (medelvärde av alla mätvärden)

Kommentarer

  • Fel i förslaget ovan!
    Förslaget avsåg en mindre sjö i närheten som inte finns med på kartan.
    Observera att denna sjö är samma sjö som:
    Sjöidentitet 752929-178083 Sjönamn Ruokojärvet, vilket framgår av flygfoto.

    Nytt förslag:
     Sjön med sjöidentitet 752901-178092 heter: Ruokojärven lompolo
    Detta är en sammanhängade sjö med Sjöidentitet 752929-178083 som också heter Ruokojärven lompolo. Maxdjup saknas, medeldjup saknas.
  • Bifogar flygfoto över denna sjö som på kartan är ritad som två sjöar.
    Är en sammanhängande sjö