Felaktigt "uppmätt" dygnsvattenflöde i Råån

Hej!

Dygnsmedelvattenflödet i Råån (2127-Bröddebacken) anges att den 16 januari 1982 ha varit 3,82 miljoner m3/s, mot det näst högsta flödet på ca 26 m3/s, samt dagarna före och efter ca 0,6 m3/s. Det verkar ha blivit något riktigt galet här.

Kommentarer

  • Hej Lars!
    Verkar konstigt. När jag laddar ner mätdata för 2127-Bröddebacken från Vattenwebb idag så står värdet 0,639 m3/s på det datum du anger (1982-01-16) så allt verkar i sin ordning. Möjligtvis har någon kollega inom SMHI redan fixat detta, eller så har du själv av misstag gjort någonting med excelfilen som gett ett konstigt värde. Hör av dig igen om problemet kvarstår!

    Niclas Hydrolog, marknadsansvarig
  • Hej och bra att felet är åtgärdat. Laddade ner filen två gånger för att vara på den säkra sidan att det inte var vid min hantering som felet uppstod, men det såg likadant ut båda gångerna, medan det som du säger nu verkar vara korrigerat.

  • Bra att du håller ögonen på oss, Lars, och god fortsättning!

    Niclas Hydrolog, marknadsansvarig
  • Ren självbevarelsedrift, ju fler som använder alla våra data och meddelar eventuella konstigheter till oss desto bättre datakvalitet för oss alla att arbeta med.