Felaktig flödesdata från sjö med två utlopp

Hej! Jag sitter och jobbar med flödesdata för Blekinge och upptäckte att det saknas flöde i det västra utloppet från sjön Orlunden.
S-HYPE-data är enligt följande:
Utloppet av Orlunden (623677-142633) MQ=0,55 m³/s
Östra Orlundsån (622612-142899) MQ=0,73 m³/s
Västra Orlundsån (623624-142564) MQ=0 m³/s
Jag vågar inte säga hur fördelningen är mellan utloppen men det är inte 100 % i östra utloppet. När jag var där i somras var det kanske 60 % i det östra. Jag förstår att det är svårt att hantera sjöar med flera utlopp, vad har ni för strategi? Det påverkar ju ganska drastiskt alla nedströmsvärden om det som i detta fallet är nollflöde i ett utlopp.

Kommentarer

  • Hej Gunnar,

    Jag har skickat din fråga vidare till teamet som satt upp S-HYPE. Återkommer så snart jag fått svar av dem!

    Mvh,
    Ola

    Ola Databasexpert