Fel rubrik på vattenwebb!

Jag blev så glad när jag såg rubriken "Modellresultat för hela Sverige". Jag gick glatt in för att ladda ner vattenföring. Snabbt blev jag dock besviken! Det finns inte ett enda modellresultat! Det är bara olika indata till modellen: markanvändning, jordarter och punktkällor. Varför luras ni så?

Kommentarer

  • Hej Nelly!
    Du har absolut blivit vilseledd eftersom vi fortfarande inte hunnit fylla på med modellresultat i gränssnittet, men detta är på väg under hösten så håll ut! Möjligtvis är namnsättningen "Modellresultat för hela Sverige" även lite missvisande eftersom vi, som du säger, även samlar modellens indata här. Det blir således en plats där både modellens in- och utdata kommer att publiceras, och vi ska fundera över ett bättre namn på detta.

    De modellresultat som är på gång den närmaste tiden inkluderar flödesstatistik samt källfördelning av kväve och fosfor.

    Niclas Hydrolog, marknadsansvarig