Fel position punkt 36223

Sjöns huvudsakliga utlopp går mot väster. Punkten borde flyttas.
Anders Nilsson

Kommentarer

  • Hej Anders!

    Tack för att du uppmärksammat att det är fel riktning för utloppet av Slahpejávrre. I tidigare versioner av Svenskt Vattenarkiv så visades utloppet felaktigt åt öster. I den senaste versionen av SVAR (2022) så har det korrigerats så att utloppet går åt väster.

    SMHI håller nu på att gå över till att använda SVAR2022 som underlag för alla våra hydrologiska tjänster. I Vattenwebb används tex SVAR2022 som underlag för "Modelldata per område", och där visas Slahpejávrres utlopp åt väster. Tyvärr används fortfarande den tidigare versionen av SVAR (2016) som underlag för "Hydrologiskt nuläge", och där är utloppet tyvärr riktat åt öster ytterligare en tid.

    Om du hittar fler felaktigheter så tar vi gärna emot dem!

    Mvh,
    Ola

    Ola Databasexpert