Fel maxdjup för Södra Ånnabosjön 579663-145005

Maxdjup bör ändras till 7,8 m och kanske volym och medeldjup behöver korrigeras. Se era kartfiler 2-0504_S+Âdra +ànnabosj+Ân_657963-145005b.pdf eller 2-0504_S+Âdra +ànnabosj+Ân_657963-145005b.tif

Kommentarer

  • Hej Pelle,

    Du har helt rätt!
    Någon har läst fel på det angivna maxdjupet på kartan. Det ser verkligen ut som 4,8 m, men givet de omkringliggande djupkurvorna så borde man förstått att det var 7,8 m som är det korrekta maxdjupet.

    Tack för att du hittade felet och meddelade oss!

    Mvh,
    Ola

    Bifogad fil:

    Ola Databasexpert
  • Nu har det gått 2 månader sedan felet i kartan, medeldjup och volym meddelades. När kommer uppdatering av data ske?

  • Hej Pelle,
    Vi noterar felaktigheter och scannar kartor kontinuerligt, däremot samlar vi ihop en mängd förändringar innan vi publicerar dem officiellt.
    Det är min förhoppning att hinna få ut ytterligare cirka 500 kartor och samtidigt korrigera djupuppgiften för Södra Ånnabosjön innan julhelgerna.
    Mvh,
    Ola

    Ola Databasexpert