Djupkartor Falkenbergs kommun

Hej!
Falkenbergs kommun har djupkartor över ett 40-tal sjöar i kommunen. Kartorna finns både som pdf och som GIS-skikt. Jag undrar om ni är intresserade av att lägga upp dem i er vattenweb? Lite oklart kring lantmäteriets rättigheter till bakgrundskartan i pdf:erna (men det kan ni säkert mer om), men i övrigt så äger vi dessa data.
Hälsningar
Ingela Danielsson

Kommentarer

  • Hej Ingela!
    Vi tar med glädje emot de djupkartor som erbjuds. Både Lantmäteriet och SMHI ingår i Geodatasamverkan, vilket innebär att SMHI kan använda Lantmäteriets kartor på våra egna websidor och i andra publikationer.
    Kontakta oss gärna på hydrolog@smhi.se
    Mvh,
    Ola
    Ola Databasexpert