Belastning på kustvattenförekomster

Jag försöker få fram modellerad belastning av tot-P och tot-N från tillrinningsområdet till varje kustvattenförekomst (ton per år). Kan man få ut det från Vattenwebb?

Kommentarer

  • Hej Ingrid!

    Du kan ladda ner modellerad belastning för enskilda vattenförekomster i kusten under "Modellresultat per område". Du få då den totala modellerade tillrinningen från land av vatten samt koncentration av kväve och fosfor (under fliken Tillr. år) och kan beräkna belastningen. Observera att det bara är den direkta tillrinningen till vattenförekomsten som är inkluderad, inte den som kommer indirekt från land via andra vattenförekomster. Belastningen från alla öar är inte heller inkluderad än, arbete pågår under hösten med att inkludera tillrinningen från öar i modellen.

    Hör av dig om du är ute efter belastningen för många vattenförekomster – vi kan då ordna en specialleverans åt dig.