Aro-app

Jag känner att det bland många som jobbar ute på fältet ett behov av att veta i vilket huvud- och delavrinningsområde man befinner sig i. En enkel app kopplad till telefonens gps och smhi:s skikt över huvd och delavrinningsområden hade varit en stor hjälp.

Kommentarer

  • Jättebra idé, Jonas! Vi håller just nu på med att göra en "app" som beskriver det hydrologiska läget med prognos. Tanken är att denna tjänst ska kunna hämta info om användarens geografiska position och visa det aktuella flödesläget just där. Eftersom våra beräkningar görs för delavrinningsområden måste vi göra denna koppling i "appen" och då är det lätt att även skriva ut vilket huvud- och delavrinningsområde man befinner sig i. Med lite tur är denna tjänst på plats inom närmaste 1-2 månaderna.

    Niclas Hydrolog
  • Det låter mkt bra!!
    /Jonas