Använda vattenflödesgraf på egen hemsida?

Hej,
Finns det möjlighet att få använda någon av era vattenflödesgrafer som "widget" på en egen hemsida?

Det skulle vara intressant information för många intresserade, inte minst för fiskenördar!

Kommentarer

  • Hej!
    Data från modellen finns tillgängligt via Öppna data om man vill prenumerera på dataflöde och sätta upp egna verktyg/grafer etc. Att hämta färdiga grafer från oss är tyvärr inte möjligt idagsläget.
    Mvh
    Lena
    Lena Hydrolog, produktansvarig
  • Tack, det ska jag kolla upp!
  • Ett litet tillägg: Du kan hämta en direktlänk till den vy du valt i "Hydrologiskt nuläge" och på så sätt visa denna vy på egen webbsida (med aktuell flödesprognos). Du väljer då den punkt du är intresserad av i Hydrologiskt nuläge och klickar på "Länk hit" uppe i högra hörnet av kartan. Då skapas en direktlänk som syns i webbläsarens adressfält. Denna länk kan du lägga upp som "favorit" i webbläsaren eller visa på egen webbsida.

    Här är t.ex. en direktlänk jag skapat till Klarälven uppströms Karlstad. Direktlänken ger både karta och diagram och det finns inget sätt att bara visa diagrammet.
    Niclas Hydrolog
  • Tack igen!

    Visst vore det ett snyggt utvecklingsalternativ att erbjuda en "widget" som man kan köra i tex en wordpress för att visa vattenföring och prognos?
    Jag är starkt övertygad om att ganska många av landets fiskevårsområden skulle uppskatta att kunna visa flöde (gärna i realtid) på sina sidor.