animation...?

Kul animation men det tillför inte någon ny information. Alla intresserade vet i vilken riktning vattnet rinner. Kan finnas som tillval för roade/undervisning men inte som standardläge.

Skjutregel som finns längs ner oxå kul men ganska onödig. Som tidigare ett fönster som visar ett diagram är mycket bättre: massor av information i en enda blick. Kan finnas som tillval för roade/undervisning men inte som standardläge.

Kommentarer

  • Hej Peder! Tack för dina synpunkter! Vi har försökt anpassa tjänsten så den ska funka bättre på surfplattor och mobiler och därför ser den nu annorlunda ut.

    Skjutreglaget fanns även tidigare och används för att se hur flödet i olika delar av avrinningsområdet varierar med tiden.

    Diagrammen finns fortfarande kvar och visas när du klickar/trycker på en vit punkt i kartan. Diagram skulle kunna visas direkt men då skyms kartan till stor del, vilket kan upplevas negativt om man vill orientera sig i kartan. Vi ska utvärdera både detta och nyttan av animeringen när vi fått in fler synpunkter från användare. Hör gärna av dig med fler synpunkter/förslag på hur tjänsten kan bli bättre!

    Niclas Hydrolog, marknadsansvarig