Hur sorteras/återvinns skumgummi?

Skumgummi från en madrass.
Christer

Kommentarer

  • Hej Christer,

    Om det bara är skumgummi från madrassen sorterar du det som brännbart.

    Ha en fin dag!
    Linnea
  • Hur får jag tag i genomskinliga plastsäckar?
    Ska kläderna också ligga i genomskinliga plastsäckar?
    Ska allt brännbart ligga i genomskinliga säckar?
    Jag har ett målarstaffli i trä på hjul, ska jag montera ner det? Det är användbart
    Anette
  • Hej,

    Genomskinliga plastsäckar hittar du där de säljer plastsäckar, det brukar finnas både svarta och genomskinliga säckar att köpa.

    Är det så att du vill skänka dina kläder i textilinsamlingen, så går det bra med vilken påse som helst, bara du har knutit ihop den, så inte kläderna ramlar ut.

    Nej, du behöver inte lägga ditt brännbara i plastsäck, du kan slänga det löst i den fraktionen. Men använder du en säck, så skall den vara genomskinlig.

    Är ditt målar stafflit helt, så kan du ställa in det i vårt Återbruk.
    Är det så att du vill slänga det, så slängs det i fraktionen för Trä, du behöver inte ta bort hjulen.

    Ha en fortsatt fin dag!
    Anette Kundrådgivare