Gör Vivab hembesök?

Den vanligaste anledningen till hembesök är mätarbyten. Ungefär vart tionde till tolfte år åker en tekniker från Vivab hem till kunder för att byta vattenmätaren. Du får alltid ett brev från Vivab innan med förslag på dag och tid. Bor du i lägenhet har du vanligen ingen egen vattenmätare i lägenheten.

Vivab sköter drift och underhåll av vatten- och avloppsledningar i gatan. Inne på fastigheten är fastighetsägaren ansvarig. I de fall Vivab behöver göra hembesök är de alltid förbokade.

Medarbetare från Vivab legitimerar sig vid besök, bär kläder med Vivabs logga väl synlig samt kör bil med tydlig Vivab-logga på.
Är du osäker på om det verkligen är en Vivab-medarbetare, ring oss på telefon 0757-27 40 00.
Vivabs Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.